Terapija
igrom

Što se dogodilo?
Zašto si tužan/a, ljut/a, zabrinut/a..?

Pitanja su koja često postavljamo djeci u želji da otkrijemo uzrok njihovih emocionalnih stanja i tako ih „oslobodimo teških emocija“.
Djeca, najčešće ne znaju odgovoriti na ova pitanja.
Kako bi nas djeca razumjela i mogla s nama dijeliti svoje misli i osjećaje, potrebno je govoriti njihovim jezikom. Jezikom igre!

Terapija igrom temelji se upravo na činjenici da je igra prirodan način dječjeg izražavanja i u potpunosti je prilagođena dječjem razvoju i načinu funkcioniranja.
Upravo kao što većina odraslih svoje probleme izražava riječima, djeca će ih izraziti putem igre.

Terapija igrom koristi jezik djeteta kako bi, zajedno s djetetom, „prošla“ kroz teška i izazovna stanja za dijete.

„Igračke su riječi, a dječja igra njihov je jezik“
G. L. Landreth

Kome je namijenjena terapija igrom?

Pristup terapije igrom namijenjen je djeci u dobi od 3 do 12 godina. Pretpostavka za kvalitetan proces terapije igrom jeste postojanje simboličke igre kod djeteta. Međutim, postoje određeni terapijski principi i procesi koji pomažu djeci s poteškoćama simboličke igre (poremećaji iz spektra autizma, intelektualne teškoće) razvoj simboličke igre (igre pretvaranja, zamišljanja, igre lutkom ili igre uloga). Simbolička igra omogućit će djetetu prolaz kroz teška emotivna stanja, u za njega, sigurnom i podražavajućem okruženju.
Svakako potražite pomoć terapeuta igrom ako je vaše dijete:

Prošlo ili prolazi kroz razvod roditelja.
Ima razvojne teškoće (poremećaj iz spektra autizma, intelektualne teškoće, teškoće komunikacije).
Ima probleme u ponašanju.
Teško sklapa prijateljstva ili ima česte sukobe s vršnjacima.
Bilo je žrtva nasilja (odraslih ili vršnjaka).
Pretjerano povučeno, uplašeno s mnogobrojnim strahovima, govori samo unutar kućanstva ili bliskih ljudi.
Ima teškoće pažnje i koncentracije.
Terapija igrom

Kako izgleda proces?

Nakon našeg kontakta i razmjena osnovnih informacija roditelji dolaze na inicijalni razgovor s terapeutom. Na tom razgovoru se upoznajemo te roditelji iznose svoje brige i razloge dolaska i upućivanje na terapiju. Poslije prvog razgovora cijela obitelj dolazi se poigrati u prostor igraonice kako bi se terapeut što bolje i bliže upoznao s dinamikom odnosa unutar obitelji.
Zajedno s roditeljima postavljam ciljeve terapije i krećemo s procesom terapije. Početak terapije može obilježiti blago pogoršanje ponašanja zbog kojih je dijete upućeno, ali to je sastavni dio procesa razrješenja te je važno s terapeutom prokomentirati eventualne brige oko ovog dijela. Dolazimo do središnjeg dijela razrješenja problema u kojem dijete „prolazi“ kroz svoj problem i razrješava ga. U završnom dijelu gledamo u proces koji smo prošli te dogovaramo strategiju za vrijeme nakon terapije. Prosječno trajanje procesa je između 15 i 20 susreta.

Tko je sve uključen u proces?

Dijete je dio obitelji te su roditelji neizostavni dio proces terapije. Ukoliko dijete živi u velikom kućanstvu s bakom i djedom te oni sudjeluju u odgoju djeteta moguće je i njihovo uključivanje u proces terapije i savjetovanja. Na zahtjev roditelja, i uz suglasnost odgojne ustanove, moguće su konzultacije s vrtićem ili školom djeteta.

Terapija igrom